Egy ausztrál kezdeményezés alapján a férfiak egy teljes hónapra
félreteszik a borotvát és világszerte megnövesztik bajszukat. E
tevékenységükkel hívják fel a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is
törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik
legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal.
Az Ausztráliából indult Movember mozgalom célja, hogy világos üzenetet
küldjön a férfiaknak, ne hanyagolják el saját egészségüket, figyeljenek
oda a problémákra, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A
bajusz egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák
kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett.
A Movember mozgalom meghonosítói tizenegy éve azon dolgoznak, hogy
felhívják a magyar férfiak figyelmét a szűrővizsgálatok – elsősorban a
50 év felett szinte kötelezően ajánlott prosztatavizsgálat –
fontosságára. Az elmúlt évek sikerének könyvelhető el, hogy a magyar
Movember kampány az ország egyik legismertebb prevenciós kampányává
nőtte ki magát. A hatékony kommunikáció eredménye az urológus
szakemberek szerint is érezhető. Novemberben sokkal több férfi keresi
fel a rendelőket mint az év többi részében.